عدم توجه به نورپردازی خوب، باعث می شود که طراحی و اجرا هر چقدر هم که خوب باشد، باز هم آب نما چندان به چشم نیاید. ۷٫ داشتن رنگ ثابت و عدم رنگ پریدگی در مقابل نور آفتاب. استفاده از نورگیر به صورت طبیعی و مصنوعی جهت ایجاد نور زیاد در مشاعات بسیار ضروری می باشد. نور قابل اجرا به طرح تابیده می شود و در نمای اصلی به نمایش گذاشته می شود. به دلیل اینکه ورقهای کاست شده به پین ناودانی آویخته میشوند این روش را سیستم هنگینگ (هنگ به معنای آویزان شدن) و چون ناودانی به صورت ریلی عمل کرده و قابل رگلاژ است، این روش را سیستم ریلی مینامند. روش نصب فیکس کامپوزیت، سادهتر و البته ارزانتر از روش هنگینگ است. در روش هنگینگ کار پیچیدهتر است و زیر سازی آلومینیومی است و هزینۀ بیشتری میبرد. طراحی نمای ساختمان به صورت مدرن: در طراحی نمای برخی ساختمان ها نیز سبک مدرن نمود بیشتری دارد. این نما فقط مخصوص روم نمی باشد و در کشور ایران نیز از این طراحی در نماهای ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. توجه به مسائلی دیگر نیز در مصالح مورد نیاز جهت طراحی نمای ویلا، مقاومت در برابر زلزله، ضربه های احتمالی، یخ زدگی و آتش سوزی بسیار مهم می باشد. انتخاب کردن رنگ در طراحی نما مخصوصا متناسب بودن آن ها با یکدیگر از مواردی است که هنگام انجام طراحی باید به آن توجه شود. همچنین در این روش برای دسترسی به یک تایل ورق به علت آسیبدیدگی، امکان دسترسی جداگانه وجود نداشته و باید تقریبا کل نما باز شود.



  • عدم تشخیص فریم های باز شونده در خروجی ساختمان


  • ابعاد کوچک (قطر ۳.۵ سانتیمتر)


  • دیکانستراکشن: ویژه گی های سبک معماری دیکانستراکشن


  • سبك هاي مختلف در طراحي نما


  • آجرنمای زرد




پیش از هر چیز برای ایجاد نمایی زیبا در ساختمان باید اصول طراحی نما را بدانیم. این ساختمان جنوبی از سمت شرق نیز دسترسی دارد.برای آن لنداسکیپ و استخر زیبایی طراحی شده است . هرچه طراح با سلیقه تر باشد باشد می تواند بافتی جدید را ارئه دهد که در کنار تلفیق آن با متریال طراحی نما سنتی شکل گیرد. نماهای سنگی، آجری، سرامیک، نمای کامپوزیت و نمای شیشه ای از جمله نماهای پر طرفدار امروزی می باشند که به منظور افزایش جذابیت و جلوه بصری نمای ساختمان می تواند مورد استفاده قرار گیرد. فروش و اجرای نمای کامپوزیتنمای ساختمان اولین مولفه ای می باشد که از هر بنایی دیده می شود لذا دارای بالاترین اهمیت در ساخت و ساز و حتی باز سازی ساختمان است. از جمله کارهای نهایی وتکمیلی در ساختمان به منظور به تصویر کشیدن چهری واقعی و زیبای آن نماسازی است.نما سازی مبین شخصیت ساختمان و زیبایی محیط مورد توجه است. همان گونه که می دانید زادگاه نمای رومی کشور ایتالیاست و ایتالیایی ها از دوران روم باستان علاقه ی زیادی به استفاده از سنگ مرمر در ساختمان سازی، کارهای هنری و … دارند. همچنین به دلیل قالب زنی دستی، ابعاد آجر ها با هم اندکی اختلاف دارند و در کارهای پارامتریک موجب اتلاف وقت می شود . چسبها باید متناسب با رنگ ورق انتخاب شوند.

ضوابط اجرای نما

در مورد آجرهای سنتی موارد زیر باید در نظر گرفته شود . ترموود: این مواد بیشتر در نماهای چوبی استفاده می گردد، در برخی از نماهای ساختمان مدرن ایران این مورد قابل مشاهده می باشد. در نمای کرتین وال شیشه ای انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب است. این رنگ به چند دسته تقسیم می گردد که رنگ کنیتکس روغنی در مقابل آب بالاترین مقاومت را نشان می دهد و مناسب ترین رنگ برای نما است و دارای عمر کاری بالایی می باشد. رنگ کنیتکس در انواع رنگ های مختلف وجود دارد ولی بیشترین استفاده از این رنگ به رنگ سفید و کرمی هست. رنگ کنیتکس به دلیل این که به صورت اسپری اجرا می شود می تواند هر سطحی را پوشش بدهد. این نما پوشش اصلی به کار رفته در نمای ساختمان است که از ورقهای آلومینیومی بر حسب طراحی در ابعاد مشخص ساخته و اجرا میشود. در واقع، بسیاری از ساختمان ها تنها به همین دلیل اقدام به استفاده از شیشه در نمای ساختمان خود می کنند. هر چند که اصول عمومی ساختمان سازی در طراحی نما نیز حاکم است و تمام دنیا از آن تبعیت می کنند. در رنگ آمیزی نمای بیرون ساختمان باید به مطلب بالا توجه شود .

ایجاد نقطه شاخص در نما باید به گونه ای باشد که تناسب و ظاهر شکل کلی نما به هم ریخته نشود و فرم نمارا با رعایت تمام اصول حفظ نماید. معمولا ظاهر و نمای بیرونی خانه و ویلای شما نشان دهنده ی خلق و خو و شخصیت تان در نظر رهگذران است. معماری، در این دوره نوسازی، نخستین وظیفهاش تجدید نظر در ارزشها و عناصر تشکیل دهنده خانه است. حفظ ساده بودن در طراحی نما: از مهم ترین مواردی که باید درطراحی نما مورد توجه قرار گیرد استفاده نکردن از عناصر گوناگون و پراکنده می باشد. باید در نظر داشته باشیم ساختمان در چه موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است. 4. در سیستم نمای خشک سیرکولیشن هوای خنک داخل گپ، گرمایی را که ساختمان جذب می نماید کاهش می دهد. اگر چه تعدادی از روشهای نصب نسبت به بقیه از قیمت بالاتری برخوردار هستند امّا به علّت تکنولوژی بهینهای که در این روشها به کار میرود، هزینههای نگهداری وتعمیر را به نحو ارزندهای برای شما کاهش میدهند. بر پوسته شیشه ای بین قطعات شیشه تقسیم میشوند و در نتیجه امکان ایجاد مقاومت بالاتری نسبت به سیستم های نماسازی شیشه ای مشابه مثل استفاده از نمای فریم لس در برابر نیروهای دینامیکی وجود دارد .

در پایان، پس از نصب شیشهها جهت حفظ سلامت و ایزولاسیون آنها، فاصله بین شیشهها با استفاده از چسبهای تلفیقی مخصوص پُر میشوند. شایان ذکر است که هر یک از روشهای نصب هنگ و فیکس نیز دارای چند گونۀ متفاوت هستند که باز در هر یک از این گونهها با قیمت متفاوتی برای نصب روبه رو هستیم. نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود. نورپردازی آبنما را نمی توان نادیده گرفت. در این مقاله، ۵ تا از متداول ترین و بهترین نرم افزارهای نورپردازی نمای بیرونی ساختمان را به شما معرفی می کنیم. دقت داشته باشید که آجرها به دلیل اینکه خودشان از رنگ طبیعی آجر بهره می برند بهتر است از نورهای خنثی در نورپردازی کمک بگیرید. میتوانند همگن باشند چون با استفاده از زبانی مشترک روی بدنه اجزا شهر اجرامی شوند و اما از آنجا که هر کدام از این فضاها به کمک این زبان، مقاصد و نیازهایخود را بیان میکند، ناهمگن هستند. اگر کارفرما از نظر زیباییشناسی به ژوئن و شیار ایجاد شده در روشهای دیگر علاقهمند نباشد، در این روش نما با خطوط شبکهای حاصل از پروفیلهای اچ و ال که میتوانند همرنگ یا با رنگ متضاد باشند، پوشیده میشود.

اجرای نمای ترکیه

درزگیری در ژوئن بین ورقها توسط نوار درزگیری انجام میگیرد که این نوار توسط چسب سیلیکونی چسبیده میشود. جهت انتخاب طراحی نمای ویلا مورد نیاز و مناسب ساختمان ویلایی خود می توانید با مراجعه به شرکت طراحی نمای ساختمان، طرح های گوناگون و فراوانی را مشاهده و جهت اجرا در ساختمان ویلایی خود انتخاب نمایید. آخرین نکته که بسیار مهم می باشد، کاربرد دیگر نما در ساختمان است که سبب به وجود آمدن یک بخش مقاوم در قسمت بیرونی ساختمان جهت بیشتر کردن طول عمر ساختمان می باشد. کامپوزیت: این نوع به دلیل ترکیب چندین مواد دارای خاصیت مقاوم تری به نسبت دیگر موارد می باشد. قابل ذکر است که این نما با وجود مزیت های فراوان دارای معایبی نیز می باشد، عایقی ضعیف در مقابل حرارت و وزن بالا که جهت اجرا نیاز به یک پایه مقاوم دارد. بزرگترین مزیت استفاده از چوب سرخ (ماموت) در طراحی و ساخت نمای بیرونی خانههای چوبی لوکس محسوب این است که این چوب تقریبا در تمامی شرایط اقلیمی قابل اجراست. علاقه و ترجیح شخصی کاربران، شرایط اقلیمی منطقه اجرای طرح، و البته مسائل اقتصادی مهمترین موارد هستند. این ریتم باید در خط ها، صفحه ها و حجم های به کار گرفته در اجرای نما به خوبی نمایان باشد. و برای نصب شیشه ها با پروفیل ها، از چسب های سیلیکونی استفاده گردد. هدف کلی معماری مدرن این است که برای انسان سکونتگاه جدیدی تدارک ببیند.

طراحی نما با رویت

این مجموعه را به کلیه شرکت ها معماری ، دفاتر فنی مهندسی و معماران عزیز توضیه میکنیم تا بهترین طرح های نماهای روز ایران را در آرشیو خود داشته باشید. نقشه های فاز2 به همراه کلیه دتایل های اجرایی کار در قالب دفترچه SHOP DRAWING در آتلیه طرح و معماری (AGK)آماده و در اختیار پیمانکارنمای فریم لس قرارداد میشود. با طراحی دقیقی که در فریم بندی این نوع اجرا انجام میشود میتوان پرت مصالح را به حداقل ممکن رسانید. پنل اچ پی ال از هر نوع تعمیرات و نگهداری که غالبا جهت چوب به کار می رود مبراست. آجر روبرو: انجام تزییناتی در نماهای ساختمان ها توسط آجر بسیار محبوب می باشد، که دارای مزیت هایی از قبیل: ایجاد ظاهری زیبا، ماندگاری بالا، مقاومت بالا و راحتی در انجام تعمیرات می باشد. همان طور که می دانید بیشترین آسیب های نمای ساختمان ناشی از نفوذ رطوبت است . نمای خشک در واقع همان نمای بدون ملات ساختمانی می باشد. پس از آن ورقهای کامپوزیت مطابق نقشه و طرح شیار و برش خورده و بر خلاف روش فیکس خم داده نمیشوند و به همان صورت و به شکل کشوئی در داخل پروفیلها قرار میگیرند. ساخت و آماده سازی پنل های کامپوزیت همزمان با پیشرفت شبکه زیرسازی جبهه ها و سطوح مختلف نما بر اساس نقشه های شاپ.

این روش در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سال های گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. در ضمن عکس ها مربوط به نمونه اجرا شده می باشد . در شهرهایی که باران بسیاری می بارد، هر چند سال یکبار مقداری کاهگلی بر روی کاهگل قبلی افزوده می شود تا اصلاح ساختار شود. سپس پروفیلهای آلومینیومی با مقاطع H و L توسط پیچ یا پرچ روی زیرسازی فلزی نصب میگردند. در این روش تسمهای از جنس خود ورق در ژوئن یا شیار بین ورقها قرار گرفته و با چسب پلیاورتان میچسبد. طراحی زیبا و خاص نمای کافی شاپ می تواند تاثیر بسیار زیادی برای وسوسه افراد در انتخاب کافی شاپ های ناشناخته داشته باشد. فایبر سمنت می تواند در برابر آتش مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد و دچار خوردگی توسط حشرات نیز نخواهد شد که آن را نسبت به دیگر متریال ها متمایز می کند. این افزایش قیمت هم به سبب نیاز به ابزار و تجهیزات بیشتر و هم به سبب نیاز به مهارت بیشتر و البته زمانبری بیشتر این روش نسبت به روش نصب ثابت است. استفاده از عناصر گوناگون سبب ایجاد نمایی شلوغ و نازیبا می شود. آب یکی از مقدسترین عناصر طبیعی نزد ایرانیان باستان به شمار میرفته است.به لحاظ معنوی نیز همواره مورد توجه نیاکان ما بوده و این امر تا به امروز نیز مورد توجه واقع شده است. یکی از عوامل ضروری درهویت نما تعیین محدوده نما است. کنده کاری کردن روی کاهگل نیز یکی دیگر از زیبایی های این دیوار ها می باشد.

نرم افزار طراحی نما ساختمان اندروید

برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی نما هنرستان (https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86) - fa.wikipedia.org - صفحه خود ما را بررسی کنید.