ونما تغییر رنگ نمیدهد بهتره این را هم عرض کنم تو این چند سال که با این مواد آشنا شدیم میتوانیم این را ثابت کنیم که از ایزوگام هم بهتر عمل میکند . دفاعیات آنها و احتمالاً اصلاحیه ای که شهرداری روی طرح اولیه می زند ممکن است زمانبندی تحویل پروژه را دست خوش تغییر کند. 8-6- عدم پیشرفت کار متناسب با مقدار کاری که بایستی مطابق برنامه زمانبندی انجام شود . دوباره در این ساختار سبک جنگا فکر کنید که جعبه سیاه را در بالای صفحه نگه می دارد و یک قسمتسفید در زیر است. شهرداری از این جهت مقوله طراحی نما را به زمان دریافت جواز ساخت برگرداند که بتواند بیش از پیش به نماهای ساختمان ها در شهر نظارت داشته باشد. طبق بند "ب" ماده 19 شرایط عمومی پیمان، پیمانکار متعهد است که نقشه ها، امتدادها و محورها را با نظارت مهندس مشاور پیاده کند و درستی آنها را با مهندس مشاور صورتجلسه نماید. که دستگاه نظارت نامیده می شود خواهد بود. مدت دوره تضمین قرارداد پس از اتمام کار که به تائید کارفرما و دستگاه نظارت رسیده ، دو برابر مدت زمان قرارداد می باشد در صورت بلانقص بودن کار انجام شده . نظارت در اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است، به عهده کارفرما/ یا نماینده وی و یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.



  1. امکان استفاده از شیشه های چند جداره


  2. زیبایی و تنوع در انتخاب


  3. ارزان بودن


  4. تامین شرایط آسایش ساکنین


  5. تعدیل مجموعه ای از مقادیر به یک تعداد مشخص شده


  6. تنظیمات دوربین و نورپردازی


  7. طراح نور پردازی : Lighting Associates Inc. - Dustin Graper


  8. 2- سیستم کیل ( KAIL)




تصاویر زیر ساختمان هایی با این نما را نشان می دهد. طراحی نما به صورت تلفیقی دارای موج هایی است که به زیبایی نمای ساختمان شما کمک میکند. این امر بسیار مهم می باشد که اگر حتی میلی متری در آن نباید خطا داشت در غیر این صورت شما نمی توانید آن را نصب و اجرا کنید. را فراهم بیند و مسئولیت حفظ و حراست از آن ها در محل نصب پنجره ها بر عهده ایشان می باشد و کارفرما از این بابت هیچ گونه مسئولیتی ندارد. 12. 16 پیمانکار در برابر حقوق و سنوات، پاداش و عیدی کارگران خویش متعهد می باشد و از این بابت هیچ مسئولیتی بر عهده کارفرما نمی باشد. از ان جایی که هزینه ی نمای رومی با سیمان کمتر از نمونه آن با سنگ می باشد, به افرادی که به این نما علاقه دارند, توصیه می شود از نمای رومی با سیمان سفید استفاده کنند. 4. نما سیمان رومی همانطور که دیدین وشنیدین از رومیان باستان به ارث مانده و از همان دوران تا به امروزخواهان بسیاری دارد. 12. 12 پیمانکار از بابت حوادث ناشیه در کارگاه از بابت سنگ بری و نصب آن ها در ارتفاع و همچنین سهل انگاری در نصب آن ها مسئولیت مطلق دارد.

تعرفه طراحی نما ساختمان

از سوی دیگر به دلیل مدولار بودن آجر می توان در کارهای پارامتریک و مدرن نیز از آن استفاده کرد . ویژگیهای خاص نمای رومی را میتوانید در سبکهای کلاسیک و نئوکلاسیک نیز می توان دید. اين اجزا در صورت رعايت مسايلي كه پيش از اين نيز به آن پرداخته شد ميتوانند با يكديگر نقاط اشتراك جالبي داشته باشند كه نمي توان وجود آنها را نفي كرد. لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید. 6-6- داربست باید در موارد ذیل توسط شخص ذیصلاح مورد بازدید و کنترل قرار گیرد تا از پایداری ، استحکام و ایمنی آن اطمینان حاصل شود. 6-14- پیمانکار می بایستی در تمام مراحل کار در کارگاه حاضر بوده و در غیاب خود نماینده تام الاختیار ذیصلاح با اطلاعات فنی مورد نیاز که مورد تایید کارفرما نیز باشد حضور داشته باشد . 6-5- کلیه عملیات مربوط به نصب ،تغییر ،تعمیر یا پیاده کردن داربست ، باید توسط اشخاص ذیصلاح انجام شود. ضمنا در پایان کار روزانه ، باید کلیه مصالح اضافی و ابزار کار از روی جایگاههای داربست تخلیه شود . دیوار پشت بند در طراحی بنا، دیوار حائل محسوب می شود و ابعاد سنگ باید به نحوی باشند که برای اتصال نما نیازی به سازه اضافی نبوده و تنها به یک دیوار بنایی برای پشت بند کافی باشد.

و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM از لغزش سرامیک ها جلوگیری می نمایند. الف - پایه های داربست به نحو مطمئنی در محل تکیه گاهها مستقر شود ، بطوریکه از جابجایی و لغزش آنها جلوگیری بعمل آید . 13. 2 کارفرما از بابت مصالح و ابزارآلاتی که در اختیار پیمانکار قرار می دهد، مجاز به اخذ وجه نمی باشد. در غیر این صورت طرح پیشنهادی شما در شهرداری تهران تایید نمی شود و شما می بایست دوباره نسبت به طراحی اقدام کنید. مجددا یادآوری میشود که چون مواد مصرفی، شیمیایی هستند باید این کارها را با وسایل کامل ایمنی و توجه خاص به اصول صحیح انجام داد. 1۹. 1 موارد اضطراری از قبیل جنگ، زلزله، عدم وجود مواد اولیه و امثالهم برای طرفین قرارداد محفوظ است . مواد نانو گریز یا نانو ضد آب را بعد اتمام کار که کاملا سطح مورد نظر خشک شد، باپمپ ویا قلمو توسط اکیپ سیمانکار و یا نقاش ساختمان میتوان اجرا کرد. آب و هوای ایران با اروپا متفاوت است و وجود گرد و غبار و بارش های فصلی شدید می تواند به نمای رومی صومه بزند. ه- در موقع طوفان یا باد شدید ، از کارکردن روی داربست باید جلوگیری شود.

طراحی نما بافت فرسوده

6-11- هنگامیکه مصالح از روی جایگاه داربست بطرف بالا کشیده می شود ، باید به کمک طناب از برخورد آن به داربست جلوگیری بعمل آید . ج- داربست باید در فاصله های مناسب عمودی و افقی ، بطور محکم به ساختمان متصل و مهار گردد تا از لرزش و نوسان داربست در حین کار جلوگیری بعمل آید. پس سعی کنید تا جایی که می توانید در این مورد فروگذاری نکنید. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که قبل از اجرای آبنما، عایق بندی به طور کامل صورت پذیرد. 17. 4 تأخیر در اجرای کار به طوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و با سوء نیت پیمانکار باشد. 8-4- تاخیر در اجرای کار بطوریکه دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و یا سوء نیت پیمانکار بنماید . همچنین طبق بند "الف" ماده 32 شرایط عمومی پیمان در خصوص نظارت بر اجرای کار، عملیات اجرای پیمانکار، همیشه باید زیر نظر و با اطلاع مهندس مشاور انجام شود. 12. 8 پیمانکار ملزم است در پایان هر روز کاری، محیط کارگاه نصب پنجره ها را تمیز نماید و با نظارت مهندس ناظر یا کافرما اقدام به جابه جایی نخاله های ساختمانی از طبقات به خارج از ساختمان مبادرت ورزد. ب- نرده حفاظتی باید در فواصل 2 متر ، دارای پایه های عمودی بوده و ساختمان و اجزاء سازه آن دارای چنان مقاومتی باشد که بتواند در مقابل 100 کیلوگرم فشار و ضربه وارده در تمام جهات مقاومت نماید. همانطور که می دانید طراحی نما برای ساختمان های نوساز با شرایطی که شهرداری تهران اعمال کرد اجباری شده است.

اگر این مقاله آموزنده را دوست داشتید علاوه بر اینکه می خواهید درباره طراحی نمای ساختمان عکس مهربانی راهنمایی کسب کنید به صفحه وب مراجعه کنید.