امروزه اکثر خانه های جدید از درب کرکره ای نیز برای پارکینگ خود استفاده می کنند. این نیاز به منابع جدید معدنی را کاهش می دهد و نیاز به انرژی کمتر از استخراج معادن دارد. گروه معماری Dok architects برای نور پردازی داخل فضای ساختمان و نما نیز از لامپ های LED استفاده کرده که این امر هم موجب کاهش مصرف انرژی می شود و هم از تولید گرمای زیاد جلوگیری می کند. 3. از ورود آفتاب مستقیم نیز جلوگیری می کند. در پارکینگ های کوچک نیز بهتر است که برای آپارتمان های معمولی راه ورود و خروج استفاده کنندگان و رانندگان یکی باشد. اگر ساختمان شما عرض کمی دارد و فقط می توانید فضای ورود و خروج اتومبیل ها را به پارکینگ تامین کنید انتخاب محدود تری خواهید داشت. همچنین در این سبک استفاده محدود از تزیینات یا حذف کامل آن، فرشهای با طرح هندسی یا بسیار ساده و تک رنگ، عدم تقارن و همچنین مبلمان با شکلهای ساده هندسی، بدون طرحهای پیچیده به وفور دیده میشود. در حالی که این ساختمان با الهام از معماری گذشته طراحی و اجرا شده و نسبت به ساختمان های موجود در منطقه نامتعارف می باشد، ولی خصوصیات مهماری هایتک نیز در بطن ساختمان دیده می شود.



  • امنیت در زمان وقوع حادثه و


  • برای ساختمان های بلند به راحتی اجرا می شود


  • تاسیسات و ملحقات


  • همجواری نماد های نامربوط در کنار یکدیگر


  • استفاده از تکنولوژی بسیار بالا در تولید


  • زیبا و جذاب تر کردن ظاهر ساختمان ها




متریال اگر از برندهای وارداتی انتخاب شود، قطعا هزینه اجرا به مراتب بالاتر خواهد رفت. در صورت خرابی بخشی از نمای مونولیت میتوان آن را با کمترین هزینه و بدون ایجاد تضاد رنگی تعمیر و بازسازی نمود. پارکینگ هایی که خارج از محیط ساختمان ساخته می شوند غالبا ماهیتی عمومی دارند و برخی از آن ها بدون سقف و حتی دیوار هستند. بدون شک ویژگی های اقلیمی و زیست محیطی، فرهنگ، پیشنیه تاریخی و معماری، و حتی مسائل اجتماعی روز بر چگونگی طراحی نمای خارجی یک هتل تاثیر می گذارند. به عنوان مثال اگر در طراحی نما از چوب ترموود استفاده کرده اید یا از سنگ های آنتیک تیره استفاده کرده اید درب ورودی را می بایست از نوع درب های آهنی با ریزه کاری های فرفورژه انتخاب کنید. زیرا این ظرافت در انتخاب درب لازمه ی ساختمانی است که از متریال تیره در طراحی نما استفاده کرده است. زیرا ضریب حرارتی بالا آن اجازه ی تبادل حرارت بین ساخمان و محیط را نمی دهد. این نوع از درب از چند قطعه افقی تشکیل شده است که بر روی غلطکی می لغزند و به سمت بالا یا پایین حرکت می کنند که سبب باز یا بسته شدن درب پارکینگ می شود. این منابع نور انرژی کمتری مصرف می کنند و به همین دلیل نور بسیاری تولید نمی کنند که البته در این نوع پارکینگ ها نیاز به نور زیادی نیست. در این سبک رنگها، طرحها وشکلهای مختلف در کنار یکدیگر قرار میگیرند و به همین دلیل در صورتی که دقت کافی نداشته باشید خطر ایجاد آشفتگی وجود دارد.

قیمت اجرای نمای فایبر سمنت

همچنین به کار بردن طاقها و قوسها نیز در سبک ساحلی بسیار رایج است. حال به بررسی چند نوع طراحی نمای ویلایی میپردازیم که این روزها بسیار رایج و پرکاربرد هستند. به کار بردن سنتوریها نیز در این نمای کلاسیک بسیار رایج است. از ویژگیهای این سبک دکوراسیون داخلی میتوان به استفاده از رنگهای خنثی و رنگهای غنی در کنار یکدیگر، چوبهای تیره، کمدهای توکار و همچنین به کار بردن پارچههایی مانند مخمل و ابریشم در مبلمان اشاره کرد. این سبک دکوراسیون داخلی بیشتر در مناطق ساحلی و شهرهای نزدیک به دریا به کار میرود. اگر ویلای شما در مناطق ساحلی کشور قرار دارد این سبک دکوراسیون داخلی میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این نوع نما برای خانههای ساحلی و نزدیک دریا بسیار مناسب هستند. چه نوع مصالحی با توجه به شرایط اقلیمی و کاربری و فرم ساختمان، برای نما مناسب خواهد بود؟ انتخاب شما برای درب پارکینگ می بایست بر طبق شرایط موجود ملک ارزیابی و خریداری شود. برای انتخاب نوع درب ورودی و پارکینگ کاملاً اختیار با شماست. در واقع با الهام گیری از اصول طراحی معمار کلاسیک فضایی درخور انسان و شهر امروزی طراحی کنیم. صورت ظاهر ساختمان و آنچه که در برابر دید عموم قرار دارد، در واقع پر اهمیت ترین قسمت ساختمان در برابر عابران و سایر افراد غیر استفاده کننده از ساختمان است.

در واقع می توان گفت که این پارکینگ یک ساختمان دوستدار محیط زیست است. اما باید به این نکته توجه کنید که نورپردازی ها باید به گونه ای صورت بگیرند که خیلی خیره کننده نباشند و بر طراحی نمای ساختمان تاکید داشته باشند. همچنین از دیگر ویژگیهای این نرم افزار باید به این نکته اشاره کرد که نیازی به نصب نرم افزار وجود نداره و با قرار دادن نرم افزار داخل DVDRom میتونید از این مجموعه و امکاناتش استفاده کنید. نکته دارای اهمیت در انتخاب رابیتس ، جنس فولادی بکار رفته در آن و وزن و تعداد ستون های کار است که با توجه به میزان فاصله میلگرد ها باید انجام گیرد. وزن سبک و انعطاف پذیری کافی از دیگر ویژگی های نمای کامپوزیت است. سبک دیگری که میتوانید در طراحی نمای ویلایی به کار برید سبک روستایی یا روستیک است. اگر قصد بازسازی نما یا طراحی نما را دارید با سیتاک همراه باشید تا امروز در مورد انواع درب و نقش آنها در طراحی نما با هم صحبت کنیم. ممکن است شما مجبور به استفاده از درب های رولی باشید. امروزه طراحی نمای متحرک با ویژگی معماری پایدار یا هایتک بسیار توسعه و گسترش یافته و در انواع ساختمان های معماری با عملکرد های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی امروزه بسیار محبوب بوده و استفاده از آن در حال افزایش است. امروزه نماهای کلاسیک بسیار محبوب شدهاند و علاوه بر آپارتمانها در ویلاها نیز استفاده میشوند. سبک مدیترانهای نیز از سبکهای محبوب در دکوراسیون داخلی ویلا است و در آن از عناصر و ویژگیهای دکوراسیون داخلی شرقی مانند ستونها, طراحی نما شیراز طاقها و قوسها استفاده میشود. این ریتم، نظم و ترتیب میان عناصر تشکیل دهنده ی نمای آجرنما را در خطوط، صفحات و احجام به کار رفته به نمایش می گذارد. جریان آب در فضا قدرت بیشتری از جاذبه این عنصر را به نمایش می گذارد. زیرا قسمتی از عرض ساختمان را تشکیل می دهند و شما می باید در انتخاب درب ها دقت بیشتری داشته باشید. فضای بازشوی درب پارکینگ در انتخاب موثر است. بازرگانی نجفی، نماینده انحصاری و وارد کننده باکیفیت ترین نمای چوب اچ پی ال (HPL) در ایران. درب ورودی فایبرگلاس: درب های فایبرگلاس از جمله ارزان ترین درب های ورودی ویلاها می باشد که در بین بقیه درب ها کم ترین نیاز به نگهداری را دارند. به طور معمول تابلو سازها به سبب برخورداری از هنر بصری سنجی، معمولاً برای ساخت تابلو زیباترین و جذابیت ترین طرح های موجود را مورد استفاده قرار می دهند. به طور کلی طراحی نورپردازی در شب برای ساختمان های تجاری و خدماتی به مراتب از اهمیت بالاتری به نسبت نمای ساختمان های طراحی نما کامپوزیت مسکونی دارد. نرم افزاری شامل بیش از 1200 طرح زیبا ,پلان , از ویلاها و منازل مسکونی بصورت دو بعدی و سه بعدی که برای معماران و طراحان و مهندسین ساختمان بسیار مفید خواهد بود.