مسلماً یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی نما برای کارفرمایان، قیمت تمام شده نمای ساختمان هست؛ زیرا ساختمان سازی یک فعالیت اقتصادی می باشد و باید انجام هر آیتمی در ساختمان توجیه اقتصادی داشته باشد. نورپردازی نمای یک ساختمان مخصوصا جهت بهتر دیده شدن آن در شب اهمیت زیادی دارد. فقط کافی است تا با یک معمار در زمینه ی طراحی نما و حیاط ویلا وارد مشورت شوید. خب همه ما متوجه هستیم که هرچقدر معمار و طراح نمای ما خلاق تر باشد نمای ساختمان مسکونی ما از دیگر نماهای محله و اطراف خود متمایز تر و شاخص تر میشود . معمار خانه Twentyfourseven این خانه را به شکل L طراحی کرده و نقشه فضای داخلی خانه، بی¬نظیر است. حوض، قلب معماری سنتی ایران در واقع شکل قدیمی آبنما و استخرهای امروزی است. در ایران نیز باغ ها و خانه های خاصی که دارای فضای سبز فوق العاده دیدنی اند وجود دارد. باغ های شهرهای خشك و كویری به علت گرمی هوا در تابستان، همواره اهمیت خاصی داشته اند كه از آن جمله باغ های كاشان را می توان نام برد. انعطافپذیر بودن در اجرای نما: مصالحی که بتوان آنها را در نماهای با اشکال هندسی متنوع ( نماهای مدرن) بکار برد. این نما را میتوان بر روی قابهای فولاد سرد نورد شده LSF بتن یا مصالح بنایی به کار برد.



  • تنوع اجرای کارها از سنتی تا مدرن


  • تنظیمات بک گراند و محیط


  • کامپوزیت الومینیوم


  • ایجاد مرز بین فریم لس و ساختمان


  • قابلیت شستشوی راحت و سریع


  • 2- قوس شاه عباسی




پس از این مرحله قطعا محل سوراخها و ابعاد شیشه دچار کمی تغییرات می گردد که این ابعاد جدید مبنای کار ما برای شروع پروسه تولید شیشه می شود. نمای کرتین وال به مرور زمان باتوجه به گسترش استفاده ازآن،مدلهای مختلفی ازنماهای شیشه ای به بازار عرضه شد. تعدادی جوی کوچک که با زاویه و به صورت طبقه طبقه از سطوح بالا به سطوح پایین تر منتقل می شوند و آبشارهای کوچک بین آنها به وجود می آید، نمونه ای از طراحی های مدرن است. همانطور که در تصویر می بینید آبنما بر روی دیوار و حاشیه ی آن کارشده است و فضای زیادی اشغال نکرده است، پس می تواند بهترین گزینه برای حیاط های کوچک و پاسیو ها باشد. امروزه حتی کوچک ترین حیاط ها یا باغ ها نیز می توانند از صدای جاری شدن آب و درخشش آن با نور خورشید لذت ببرند. در بین تمام ویژگی های آب که ما در باغ و باغچه هایمان استفاده می کنیم، شاید تاریخچه ی خاصیت جاری شدن آب از همه جالب تر باشد. هر نوع ستونی که برای اجرای کار در نظر گرفته شده باشد قطعات مخصوص به خود را دارد. افراد می توانند با استفاده از موسیقی و ریتم ریزش آب، جلوه ای ویژه در محیط خود به وجود آورند.

نما اجرایی پلان

امروزه به دلیل کمبود فضای لازم، آب نقش سابق خود را در زندگی افراد از دست داده است. در این مرحله مجدد مراحل اندازه برداری کنترل می گردد و نقشه ازبیلت ستون ها ترسیم می گردد. حساسیت کار و لزوم دقت زیاد در اجرا مستلزم اندازه گیری های دقیق می باشد. عواملی که در قیمت طراحی نما تاثیر گذار هستند شامل: مصالح مورد استفاده، متراژ مکان مورد نظر، مسکونی یا تجاری بودن طرح و … است. به طور حتم با این موضوع آشنایی دارید که باید تفاوت های اساسی بین طراحی و بازسازی نماهای مسکونی با نماهای دیگر کاربری ها وجود داشته باشد . طراحی و اجرای نماهای مسکونی تفاوت های اساسی با نماهای اداری و یا تجاری دارد . به طور حتم در سبک طراحی نمای مدرن متریال هایی که استفاده میشوند دارای تفاوت های اساسی با نماهای کلاسیک و یا رومی دارند . شیشه قادر است در شرایط مختلف جوی و آب و هوایی کیفیت خود را حفظ کرده و آسیبی نبیند. در این مدل، همانطور که از نام آن نیز پیدا است، به جای تیغه های فلزی و فولادی، از تیغه های شیشه ای استفاده شده است. جوی آب یا آبنما یک مجرای انسان ساز در باغ است که صدای آب در حال جریان در آن، محیط باغ را خوشایند می سازد.

طراحی نما تهران

در سده های گذشته ایرانیان باغ ها را بیشتر در زمین های شیب دار احداث می كردند و با ایجاد پلكان در مسیر آب، جریان ملایم آب، تند و پر سر و صدا می شد. انواع چوب با کیفیت عالی از جمله مصالح مورد استفاده در طراحی مدرن نمای ساختمان مخصوصا ساختمان های مسکونی می طراحی نمای کلاسیک - منبع این مقاله - باشد. خدمات ما شامل اجرای نمای کاهگل مصنوعی ، کاهگل مدرن ، کاهگل ضد آب ، کاهگل طبیعی ، کاهرنگ (رنگ کاهگلی) ، کاهگل نانو و اجرای انواع نمای کاهگلی ساختمان است. این کار طبق سلیقه کارفرما می تواند با انواع چسب سیلیکون، لاستیک و یا ورق استیل انجام گیرد. در بسیاری از موارد، از تیغه هایی از جنس استیل استفاده می شود تا علاوه بر داشتن مقاومت کافی، ظاهر زیبایی نیز داشته باشند و لطمه ای به زیبایی نمای شیشه ای اسپایدر وارد نکنند. تغییر اسیدها و شکرهای طبیعی درون چوب در اثر دما، ایجاد تغییر در ساختار فیزیکی چوب را به همراه میآورد. امیدواریم تا پایان این مطلب، همراه پویانو باشید. تنها تفاوتی که در طراحی نما برای پروژه های تجاری با دیگر ساختمان ها وجود دارد این است که نمای طراحی شده می بایست بتواند عامه مردم را جذب کند. در قرن ۱۵ و با آغاز دورهی رنسانس، طراحی سازه با الهام از معماری روم باستان رواج یافت و طرفداران خاص خود را پیدا کرد.

اگر این مقاله آموزنده را دوست داشتید علاوه بر اینکه می خواهید درباره طراحی نما و جداره مهربانی راهنمایی کسب کنید به صفحه وب مراجعه کنید.