اگر در اقلیم سرد و ییلاقی قصد ساخت خانه ویلایی بهتر است به طراحی نماهای صلب روی بیاورید. نمایی که در شمال کشور با اقلیم معتدل و مرطوب طراحی می شود با نمای ساختمانی که در منطقه گرم و خشک ساخته می شود می بایست متفاوت باشد. جرات کردن در راه نوردهی به شما متفاوت باشد. در طراحی فرم ، سطح یک تکه بدون برش بود و با استفاده از اریگامی ، با تا کردن سطح دو بعدی ، یک ویژگی سه بعدی شکل گرفت. به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا می گردد. این قلاب ها در قسمت فوقانی دارای یک سوراخ ۸ میلی متري می باشد که برای تنظیم ارتفاع قلاب به وسیله بولت و یا مهار کردن آن بر روی پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی نما هم تنوع رنگ بسیار مهم است هم تنوع بافت که دست یابی به این نکات به وسیله مواد و مصالح استفاده شده در نما به دست می آید. شما با رعایت این نکات می توانید مشتری های مغازه خود را چند برابر کنید و فروش خود را بالا ببرید. در صورتیکه طول بر نما بیشتر از یک و نیم برابر نماهای همجوار باشد، توصیه می گردد پهنه نما به قطعات کوچکتر تقسیم گردد.

اجرای نمای تراکوتا

توصیه می شود خط آسمان نما با استفاده از عناصر نما و یا عناصر الحاقی به نما متنوع گردد. خرپشته ساختمان بایستی به عنوان بخشی از نما و با توجه به خط آسمان طراحی و اجرا گردد. هرچند که توجه به طراحی اغلب سلیقه ای است. در کاشان به بافت منطقه توجه شده و در اغلب ساختمان ها از آجرِ نما در طراحی نمای ساختمان استفاده شده است. طراح می تواند تمام ایده ها و تجربیات خود را در نماهای مدرن بکار گیرد. یک طراح خوب باید المان های بسیاری را در هنگام طراحی نمای ساختمان در نظر بگیرید. نمای بیرونی ساختمان همچنین در انواع مدل های نمای ساختمان ۲۰۱۹ مدرن و نمای کلاسیک موجود است که شما می توانید با توجه به سبک طراحی معماری داخلی ساختمان سبک نمای خانه ویلایی و خانه آپارتمانی را انتخاب نمایید. اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود ، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. گروه معماری ماکت با برخورداری از تیم مهندسی مجرب، آماده ارایه خدمات طراحی نما برای پروژه های ساختمانی شما می باشد. تکنولوژی امروزی کار استخراج و آماده کردن قطعات سنگی را برای ما آسان تر کرده است .



  • پوشش دکوراتیو نمای خارجی


  • خمش خارج شده از صفحه باید محدود شود


  • اجرای کرتین وال کوثر


  • توجه به طراحی ورودی


  • مقاومت در برابر ریزش


  • مدلسازی شاتر


  • استفاده در بخش های داخلی یک ساختمان


  • طراحی و اجرای سیستم های مدرن آشپزخانه




همانطورکه می دانید، از مصالح مختلف مثل آجر، سنگ، بتن، شیشه و … برای ساخت نمای ساختمان استفاده می شود برای مثال می توانیم نماسازی به روش سنتی (اندودکاری) را بگوییم. این نماها شامل انواع نماهای ساختمانی ویلایی ، آپارتمانی مسکونی، یک طبقه و دو طبقه ، مسکونی تجاری و به صورت نمای رومی ، کلاسیک ، سنگی ، آجرنما ، کامپوزیت ، ترکیبی و … می باشد. آجرنمای تر نیز ممکن است به صورت دوغابی یا ملاتی اجرا شود. بخش بسیار مهمی از طراحی را نورپردازی به خود اختصاص داده است چرا که در تمام طول شب آنچه از نما به چشم می آید وابسته به نحوه نورپردازی است . در تهران و غالبا در منطقه ۱ ساختمان های بزرگ و برج های مسکونی استفاده از سیمان سفید در نما را ترجیح داده اند. سیمان سفید اگر با مهارت کار شود بسیار زیبا خواهد بود. فکر می کنید سیاه و سفید هم با هم نشسته اند؟ هنگامی که بدنه سرامیک ( که به آن بیسکویت هم می گویند ) در دمای 1400 درجه پخته می شود و تخلخل آن به صفر می رسد، دیگر نیازی به لعاب کاری نبوده ونوع بدون لعاب پرسلان تولید می شود. این خانه دو طبقه خانه ایی است که برای رسیدن به ظاهر، از پنجره های بامبو، تزیین استخر چوبی،تپه های وحشی و درختان نخل استفاده می کند.

برای رفع این مشکل با پیچ آنها را محکم می کنند که باعث کم شدن جلوه ی بصری نما می شود. بدین شکل وقتی که پیچ سفت می شود لبه های آن سوراخ را رزوه می کند. برای بستن پیچ ها بر روی پانل، می بایست نخست یک سوراخ به قطر ۵ میلی متر ( که کمتر از قطر پیچ است ) در پانل ایجاد کرد. آیا می دانید که امروزه برای داشتن زیباترین نما از چه متریال ها و مصالحی استفاده می شود؟ طراحی نما چه با سنگ و چه با سیمان طراحی شود می بایست دارای خلاقیت باشد. هر چه تزئینات اصلی نما بیشتر باشد نماهای کلاسیک بیشتر دیده می شوند. استفاده از شمش ها و ستون ها و سر ستون های عجیب و غریب که ابزارهایی با جزئیات فراوان روی آنها پرداخت می شود از نماهای کلاسیک جدانشدنی هستند. کلید این مشکل، استفاده از کامپوزیت ها است. سطوحی که از منحنی های غیرمتعارف تشکیل شده اند. جذابیت بصری ملک شما وابسته به طرحی است که در نمای ساختمان خود اجرا می کنید. ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند. در فواصل مشخص شده متصل می گردند . نورپردازی نمای ساختمان به اندازه طراحی نمای ساختمان اهمیت دارد زیرا نورپردازی ها سبب می شود که ساختمان در شب مثل روز زنده، پویا و تاثیر گذار باشد. این پانل ها فاصله بین دو ستون را پر می کنند.

اگر این مقاله آموزنده را دوست داشتید علاوه بر اینکه می خواهید درباره قیمت طراحی نما ساختمان مهربانی راهنمایی کسب کنید به صفحه وب مراجعه کنید.